Zoeken
  • Praktijk FIT!

Feestdagen (Oei) en nu?

Bijgewerkt: 10 dec 2019


Oei! De feestdagen komen er aan. Veel mensen zien er tegenop. Het enorme aanbod van eten, moeite met weerstand kunnen bieden en weinig beweging. Met deze tips komt alles goed...














· Hou het bij kleine hoeveelheden en neem alleen het lekkerste.


· Probeer de dagen tussen de feestdagen een normaal en gezond eetpatroon aan te houden.


· Geef de restjes aan je gasten mee naar huis. Zet ook snoepgoed weg. Als je het niet ziet, kom je ook niet in de verleiding om het op te eten.


· Ga je zelf ergens op bezoek? Eet voor je van huis gaat iets gezonds. Al die lekkernijen ogen nog verleidelijker wanneer je trek hebt. Als je eerst iets gegeten hebt, zul je minder geneigd zijn jezelf vol te proppen.


· Neem geen restjes van anderen mee naar huis.


· Koop niet te veel in de supermarkt want wat je niet in huis hebt……


· Zorg dat je zelf de hand hebt in wat er op tafel staat. Bied aan een (gezond) gerecht mee te nemen of te helpen met het maken van de hapjes.


· Probeer zo min mogelijk calorieën te drinken. Alcohol neemt remmingen weg, waardoor je vaak ook meer gaat eten.



Blijf bewegen!


· Zorg dat je blijft bewegen, ook al is het buiten nat en koud.

· Ga ’s morgens vroeg hardlopen. Dan heb je je beweging aan het begin van de dag vast binnen.

· Maak een wandeling met de mensen met wie je bent. Een frisse neus is voor iedereen goed.

· Probeer anders eens een van de vele 'thuis work-out challenges’ die er online te vinden zijn.


Geniet van alles maar bedenk dat je het niet helemaal op hoeft te eten en dat je er niet veel van nodig hebt om ervan te genieten. Probeer op gewicht te blijven, afvallen kan na de feestdagen wel weer.

17 keer bekeken

Praktijk FIT! | Breukersweg 11, 7471 ST Goor | 0622560980 | info@praktijkfit.nl